Vanliga frågor
Beställning
Hur ska jag beställa?
Under 18 år måste ha vårdnadshavarens tillstånd för att göra en beställning.
Genom att registrera dig till höger på toppen av sidan kan du skapa dig ett kundkonto. På kontot sparas uppgifter om alla dina köp, vilket ökar saldot på ditt personliga kundkonto. Varje köp ökar bonus poäng på ditt konto, och du kan använda samlade bonusar på dina kommande köp.
Du kan också beställa utan registrering genom att samla produkter i din varukorg. Att beställa utan registrering ökar inte bonussaldot.
Klicka på bilden på produkten som du valt, välj den rätta storleken och färgen och klicka på ”Lägg i varukorgen”. Produkten flyttas automatiskt till din varukorg och du kan fortsätta att bekanta dig med produkterna. Du kan kolla din varukorg genom att klicka på ”din varukorg”. Där kan du kolla dina beställningar och fortsätta till betalning, ta bort produkter eller gå tillbaka till butiken.
Vi rekommenderar att du använder storleksguide "vad är min storlek?" för att välja rätt storlek. Du kan fylla in din längd och vikt och även andra mått om du önskar. Observera att det finns skillnader mellan olika märken. Även olika typer av produkter inom samma märke kan ha olika mått.
Efter att ha kollat din varukorg kan du fortsätta till betalning. Följ instruktionerna i beställningsformuläret. Efter en lyckad beställning får du alltid en bekräftelse till din e-post.
Obs! Vi rekommenderar att kontrollera skräppost också. Om ingen orderbekräftelsen hittas i din e-post, vänligen kontakta vår kundtjänst. Du får beskedet på försändelsen och försändelsekoden med vilken du kan följa din beställning när din beställning är förpackad i vårt lager.
Hur fungerar bonussystemet?
Som registrerad kund får du 5 % bonus på varje beställning som du gör på vår webbutik. Du kan använda dina bonusar vid dina kommande beställningar. Eventuella returnerade produkter räknas inte till bonussaldot.
Bonusar blir tillgängliga för användning 30 dagar efter mottagning av beställningen. Bonusarna aktiveras på kundkonto som bonus poäng och kan användas vid kommande beställningar.
Så det är en bra idé att registrera sig som kund och logga in med dina egna ID varje gång du beställer. Du kan välja hur många poäng du vill använda varje gång när du gör din beställning.
Om du returnerar produkterna, kan du önska returen besparat på ditt kundkonto hos oss i form av bonus. Bonusen kans sedan användas vid senare tillfälle.
Bonus poäng förfaller 365 dagar efter att ha förtjänat dem. Kunden kommer att få påminnelse om utgången av bonuspoängen 14 dagar innan de lämnar. Utgångsdatumet för din poäng flyttas alltid framåt när du handlar mer med nya beställningar.
Vad är förhandbeställda varor?
Vissa av våra produkter finns i förköp, vilket betyder att produkter inte finns i vårt lager just nu. Beräknat datum för avsändning är märkt på produkten.
Du får ett meddelande i din e-post när beställningen är på väg.
Lagerlista visar att min storlek är slut på produkten som jag vill beställa. Kommer det möjligen fler storlekar?
Nyheter och tillägg kommer ofta! På vår webbutik ser du den uppdaterande situationen. Produkter och storlekar som är webbutiken visar vara slut finns inte just nu. Det kan möjligen senare komma mer av dem.
Du kan lämna önskan från "meddela mig när produkten finns i lager". Du kommer att få ett e-post när produkten är i lager igen. Du kan också skicka din önska till vår kundtjänst. Vi för vårt bästa för att uppfylla den. Vi accepterar gärna produktförfrågningar!
Disturb med oss på Facebook @Disturb.fi och på Instagram @disturbofficial.
Beställning utomlands
Vi levererar även beställningar utomlands till andra EU-länder. Välj först rätt alternativ för land och språk. Webbutiken visar korrekt leverans och leveranskostnader till din beställning.
Betalningsmetoden för beställningar som skickas utanför Finland är Pay Pal. Leveranskostnaderna är från 6,95 € till 20 € beroende på land. Leveranstiden varierar beroende på land mellan 2 och 10 arbetsdagar.
Gratis retur gäller endast beställningar inom Finland. Returkostnader från Sverige och Estland: 6,95 €. Returkostnader från andra länder: 9,95 €.
Leverans
Hur lång är leveranstiden?
Din beställning lämnar vårt lager samma dag eller vardagen efter din beställning. Ditt paket levereras till serviceställen eller automaten du valde inom 1-3 vardagar inom Finland.
Vår leveranstid är 1-3 arbetsdagar inom Finland. Till andra EU-länder leveranstiden varierar beroende på land mellan 2 och 10 arbetsdagar. Vi är inte ansvariga för förseningar på grund av transport av Matkahuolto eller Posti.
Du får beskedet på försändelsen och försändelsekoden med vilken du kan följa din beställning när det är förpackad i vårt lager. Sändnings -ID kan du följa paketet Matkahuolto eller Posti på sidan.
Hur mycket kostar leveransen?
Matkahuolto
Leverans- och behandlingskostnad: 4,95 €
Posti
Leverans- och behandlingskostnad: 4,95 €
Hemleverans i Finland: 6,95 € - 9,95 €.
Posti i andra EU länder: 6,95 € - 20 € (Leveranstid 2-10 arbetsdagar)
Uthämtning
Uthämtning från vårt lagerbutik i Keminmaa: 0 €
Adress: Valiontie 2, 94450 Keminmaa, Finland
Vår butik är öppen på vardagar från 8.00 till 16.00 mon-fre (Finsk tid, UTC+2) Välkommen!
Hur länge kommer paketen att förvara på servicestället och paketautomat?
När försändelsen levererats till ditt uthämtningsställen eller automaten, får du ett ankomstmeddelande via sms och via e-mail. När du hämtar paketet behöver du försändelsekoden och ditt ID-kort med dig.
Matkahuolto och Posti förvarar leveranser på servicesstället och paketautomat 7 vardagar.
Om leveranser lämnas outlösta orsakar det extra kostnader för Disturb. Enligt lagen (1211/2013) förbehåller vi oss rätten att debitera för kostnaderna ifall pakett återsänds till oss pga det inte uthämtats av kunden. Avgiften för outlösta paket är 19 € per outlöst paket, vilket inkluderar leveransavgifter, returavgifter samt hanteringsavgifter. Om du inte kan hämta paketet själv kan du skriva en fullmakt till en betrodd person som kan hämta sändningen. Kom ihåg att informera vår kundtjänst om du inte kan hämta paketet i tid.
Leveransvillkor
Samtycke till behandlingen av din personliga information
Genom att göra beställningen godkänner du användningen av din personliga information. Se sekretessförklaringen här.
Fraktvillkor kort:
- Alla priser på webbutik inkluderar giltiga moms.
- Under 18-året måste ha samtycke från sin vårdnadshavare att beställa.
- Våra produkter har en 30 -dagars gratis returpolicy i Finland. Returer utanför Finland är inte gratis. Prova produkten innan du tar bort prislapparna. Den returnerade produkten måste vara i sitt ursprungliga skick. Vi är inte skyldiga att ta emot produkter som är skadade eller har använts. När du provar produkten se till att det inte fastnar lukt, fläckar eller djurhår på plagget. Om du märker någon skada som orsakats under transport när du får produkten, vänligen kontakta oss omedelbart för att komma överens om byte eller retur.
- Vi leverar beställningar alltid så snart som möjligt. Vi kommer att behandla din beställning på vardagar inom 24 timmar efter ankomsten. Beställningarna för helgen kommer att behandlas på måndag. När beställningar skickas, får du ett försändelsekoden.
- Vi kommer inte att ansvara för leveransen av beställningen om leveransen förhindras, eller försenas av faktorerna utanför vårt inflytande, såsom krig, naturkatastrofer, export- eller importförbud, myndighetens beslut, störning av kollektivtrafiken eller annan liknande aktiviteter som försvårar eller förhindrar driften av webbutiken Disturb.
Levereringsmetoder:
Vi erbjuder våra kunder snabba och billigt leveransmetoder. Vår transportpartner Matkahuolto och Posti levererar paket inom Finland under 1-3 arbetsdagar.
- Matkahuolto -paket € 4,95
- Posti -paket € 4,95
- Posti hemleverans 6,95 € - 9,95 €
- Hämtning från Keminmaa butik 0 € (från Valiontie 2, 94450 Keminmaa, Finland)
Förhandbeställda varor:
Vissa av våra produkter finns i förköp, vilket betyder att produkter inte finns i vårt lager just nu. Beräknat datum för avsändning är märkt på produkten. Du får ett meddelande i din e-post när beställningen är på väg.
Obs!:
Om leveranser lämnas outlösta orsakar det extra kostnader för Disturb. Enligt lagen (1211/2013) vi förbehåller vi oss rätten att debitera för kostnaderna 19 € per outlöst paket. Den inkluderar leveransavgift, returavgift samt hanteringsavgift. Om du inte kan hämta paketet själv kan du skriva en fullmakt till en betrodd person som kan hämta sändningen. Kom ihåg att informera vår kundtjänst om du inte kan hämta paketet i tid.
Matkahuolto och Posti förvarar leveranser på servicestället och paketautomat 7 vardagar.
Vi förbehåller oss rätten till prisändringar och leveransändringar.
Betalningsmetoder
Kan jag betala med faktura eller avbetalning?
Shopify betalningar
I vår onlinebutik hittar du de vanligaste kreditkortsbetalningarna som erbjuds av Shopify Payments betalningssystem.
Paytrail
Paytrail OYJ (2122839-7) är en leverantör av betalningstjänster och betalningstjänst i samarbete med finska banker och kreditinstitut. Paytrail Corporation visas som betalningsmottagare efter kontoutdrag eller kortfaktura och överför betalningen till köpmannen. Paytrail OYJ har en licens. I fall av reklamation, vänligen kontakta produktleverantören främst.
I Paytrail -varukorg hittar du de vanligaste onlinebetalningarna, fakturan och avbetalningstjänster och populär mobilbetalning.
Bankbetalningar: OP, Nordea, Danske Bank, Pop Bank, Savings Bank, Oma SP, Ålandsbanken, Handelsbanken, Aktia, S-Bank
Faktura och avbetalningstjänster: OP -faktura, Walley Faktura och avbetalning.
Mobilbetalning: MobilePay, Pivo, Siirto
Paytrail OYJ, Business ID: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Telefon: 020 718 1830
www.paytrail.com
Betalningar utanför Finland: Pay Pal
Kan jag betala med bonusar?
Ja, det kan du! När du har registrerat våra kunder och beställer beställningar inloggade med ditt eget ID kommer du att samla en bonus på 5% av din beställning. Bonusar blir tillgängliga för användning 30 dagar efter mottagning av beställningen.
Du kan använda din bonus poäng för nya beställning. Bonus saldo visas i varukorg och du kan välja från drop -down -menyn bonusar för din beställning.
Hur betalar jag med ett Disturb presentkort?
Om du vill betala med ett Disturb presentkort, mata in koden i kampanjkodsfältet i varukorgen. Presentkortets summa reduceras sedan från beställningens totalsumma. Om du inte använder presentkortets summa på en och samma gång, resterande summa återaktiveras för senare använding.
Vad gör jag om min presentkortskod inte fungerar?
Om du har köpt ett presentkort före 8.11.2023 och din presentkortskod inte fungerar i kassan, följ dessa steg:
1. Kontrollera din presentkortskod.
2. Om koden på ditt presentkort innehåller mindre än åtta tecken, lägg till så många nollor i slutet av koden så att det finns åtta tecken totalt
Retur
Retur portal
Skicka oss ett elektroniskt returformulär genom returportal, om du vill returnera eller byta storlek.
Kan jag returnera produkten jag beställde?
Om du inte är nöjd med produkter du beställer eller storleken inte är lämplig kan du returnera produkter. Returtiden är 30 dagar från och med mottagandet av beställningen. Prova produkten innan du tar bort produktlapparna. Den returnerade produkten ska vara i sitt ursprungliga skick. Vi är inte skyldiga att ta emot produkter som är skadade eller har använts. När du provar produkten se till att det inte fastnar lukt, fläckar eller djurhår på plagget.
Om du efter att ha mottagit produkten märker att den har skadats under transporten, kontakta oss omedelbart för att komma överens om byte eller retur.
Första retur eller byte per beställning är gratis för beställningen inom Finland. Om du byter eller returnerar produkter av en beställning mer än en gång, betalar du själv postavgifterna för retur eller byte. För andra retur debiterar vi 4,95 €/ beställning och det andra bytet 9,90 €/ beställning.
Om du retur utanför Finland, retur är inte gratis. Kostnaden för returnering är 6,95 € från Sverige och Estland. Från andra länder returkostnaden är 9,95 €.
Kan jag ändra storlek?
Absolut! Du kan byta en produkt mot en annan storlek. Skicka oss en elektronisk returanmälan i Returportal. Den nya storleken reserveras till ditt beställning. När ditt returpaket har kommit till vårt lager kommer den nya produkten att skicka.
Första retur eller byte per beställning är gratis för beställningen inom Finland. Om du byter eller returnerar produkter av en beställning mer än en gång, betalar du själv postavgifterna för retur eller byte. För andra retur debiterar vi 4,95 €/ beställning och det andra bytet 9,90 €/ beställning.
OBS! Vi kan erbjuda gratis byte mot annat storlek bara beställningar inom Finland. Om du beställer till andra EU-landet, du kan returnera och beställa ny produkt med ny beställningen.
Det snabbaste sättet att få en ny produkt är att göra en ny beställning i vår webbutik. Du får en ny produkt på 1-2 arbetsdagar.
Hur returnerar jag produkten?
Skicka oss en elektronisk returanmälan i Returportal. Du får anvisning för retur via e-post.
Du kan använda dig samma återanvändbara påse eller låda som du mottagit varorna i. Påsen bör öppnas enligt anvisningarna, så att det är möjligt att återvända påsen för returnering. Bifoga packlista eller beställningskvittot med returen.
Vår returadress är:
Disturb Skandinavia Oy
Valiontie 2
94450 Keminmaa
Returer via Posti:
Sätt packlista eller beställningskvittot i returpaketet. Leverera returpaketet till postkontoret för personalen. Berätta för att detta är en kundretur och ange vår kontraktnummer.
Om du returnerar från paketautomat, kan du återlämna returen där: https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti. Med den Helposti-koden kommer du att kunna returnera paketet till önskad automat.
Obs! Skyla över gamla fraktmarkeringarna/ streckkoden. Helposti-koden, mottagarens information och avsändarens information ska finnas på toppen av paketet.
Bevara kvittot för returpaketet!
Returer via Matkahuolto:
Sätt beställningskvittot i returpaketet. Leverera returpaketet till servicestället för personalen. Berätta för att detta är en kundretur och ange vår returnummer. Om du returnerar från paketautomat, kan du återlämna returen där:
Registrera dig Logga in Matkahuolto klicka på försändelsekoden för leveransen som ska returneras.
Välj sedan "Retur" och ange vårt returkoden i fältet.
Bevara kvittot för returpaketet!
Kom ihåg att ta ett kvitto av returen med vilket du kan bevisa att du har lämnat produkten till posten. Som kund är du själv ansvarig pver din retur, tills vi mottagit returpaketet för hantering. Vi ersätter priset på försvunna produkter endast mot kvitto!
Vad gör jag om produkten är defekt?
Reklamation
Om du märker någon skada som orsakats under transport när du får produkten, vänligen kontakta oss omedelbart för att komma överens om retur eller byte.
Om du upptäcker ett tillverkningsfel eller fel i produkten, kontakta vår kundtjänst omedelbart. Vi behandlar reklamationer individuellt. Att skicka bilden av produkten och defekten kommer att påskynda hanteringen av ärendet.
Vår kundservice betjänar:
- Via telefon +358 20 730 6380 (vardagar från 8 till 16)
- eller via e -post info@disturb.fi
- eller genom en livechatt
Vår kundtjänst hjälper om det finns någon fråga eller reklamation om våra produkter eller tjänster. Varje reklamation hanteras enskilt och vi tar gärna emot feedback. Om ärendet inte kan lösas, kan kunden vända sig till Konsumentverket (www.kuluttajariita.fi) för att lösas. Om tvisten inte kans lösas mellan kunden och webbutiken, kan kundet be att ärendet tas upp hos konsumentverket för att lösas.
Europeiska kommissionens forum för tvistlösning online: ec.europa.eu/odr
Hur lång tid tar det retur att behandlas?
Returpaketten når oss inom 2 - 4 vardagar. Din beställning hanteras inom ca. 3 vardagar efter att vi mottagit returpaketet. Vi står inte för förseningar som orsakas av leveransförseningar av Matkahuolto eller Posti. När returen har behandlats får du bekräftelse från oss via e -post. Om du byter storleken, får du försändelsekod för ett nytt paket via e -post.
Återbetalningarna sker via Paytrail. Hanteringtiden kan variera beroende på vilket betalsätt som använts.
Om du returnerar produkten som har betalats med ett Disturb presentkort, återbetalar vi din retur till samma presentkortkod. Du kan också önska returen till din kundkonto.
Disturb.fi
Kundservice
Tel. / WhatsApp: +358 20 730 6380 (vard.kl. 8-16) Telefonservice på finska eller engelska.
I vår webbutik hjälper vi våra kunder även via livechat! (vard. kl. 8-16)
Disturb butik
Välkommen till ett annan typ av klädbutik! Disturbs enda butik ligger i södra Lappland i Keminmaa med Disturbs lager. Vår liten butik har ett aktuellt urval av våra produkter. Hela sortiment av Disturb.fi kan ses från våra kund datorer, vilket gör det enkelt att välja produkter till provning. Betalning kan ske med kort eller kontant.
Vår vänlig personal hjälper dig gärna att välja storlekar och uppdatera din garderob. Vårt urval inkluderar kläder och tillbehör för män. Det finns också lämpliga storlekar för ungdomen. Välkommen!
Disturb butiken
Valiontie 2
94450 Keminmaa
På vardagar mån - fre 8 till 16
Tel. +358 20 730 6380
Du kan snabba handling genom att göra en beställning i förväg i vår web butik. Välja som leveranssätt Disturb butik i Keminmaa. Du kommer att få ett SMS när din beställning är klar för avhämtning.
Vi behåller obetalda butiksbeställningar två veckor från beställningsdatumet. Om beställningen inte hämtas, annulleras beställningen.
Disturb Scandinavia Oy
Disturb Scandinavia Oy (FO-nummer 2381417-0) grundades den 1 januari 2011. Ägarna är Tiina och Petri Skinnari.
Disturb.fi är en trovärdig onlinebutik för street fashion som håller din stil på topp! Låt dig inspireras av nya produkter, stöd dina favoritprodukter och visa upp dina säsongbetonade inköp. Företagets rötter är fast förankrade i södra Lappland. Vi betjänar kunder från Keminmaa lager med snabbt och vänligt till världens ände och bortom.
Historien om Disturb började med idén att erbjuda unga män möjligheten att klä sig distinkt, "störande". Företaget har utvecklats och sortimentet har utökats. Disturb har även en egen klädkollektion, Disturb Clothing. Disturb Clothing designad och mönstrad i Keminmaa. Grundidén med Disturb har förblivit densamma: Disturb the street look #awefuckingsomestyle
Kundnöjdhet är vår högsta prioritet. Att köpa från vår onlinebutik är säkert eftersom vi samarbetar med våra pålitliga betalningspartners och leverantörer. Webbutikens måttguider gör det lättare att välja rätt storlek. Vid behov är det enkelt, snabbt och kostnadsfritt att byta och returnera hos oss. Vi vill göra vårt bästa tillsammans med våra kunder för att bygga en fungerande och kundvänlig webbutik, och för det behöver vi också din feedback!
Disturb med oss på Facebook @Disturb.fi och Instagram @disturbofficial.
Företagsinformation
Business ID: 2381417-0
Ägare:
Tiina Skinnari och Petri Skinnari
E-post:
förnamn.efternamn@disturb.fi
Tiina Skinnari: +358 44 033 13 73
Petri Skinnari: +358 40 742 76 94
Postadress:
Disturb Skandinavia Oy
Valiontie 2
94450 Keminmaa
Fakturaadress:
Vår E -Invoice -adressinformation är som följer:
Information om vårt företag
Namn: Disturb Skandinavia Oy
Business ID: 2381417-0
E -invoice -adress: 003723814170
Mäkleri
Mäklare: Maventa
Brokeling -ID: 003721291126
Brokeling -ID när du skickar ett banknätverk: Dabafihh
Du kan också skicka fakturor i PDF -format via e -post med följande instruktioner:
Fakturor skickas som bilagor för e -post. En faktura per fil som innehåller en faktura på alla sidor. I ett e -postmeddelande kan du skicka flera fakturor. Alla filer måste ha sitt eget namn. Ett e -postmeddelande kan vara högst 10 MB. PDF -filer måste vara äkta PDF -dokument, version 1.3 eller senare. PDF -filer får inte vara låsta eller lösenordsskyddade. Dokumentets utsida kan vara upp till 210 x 297 mm. Namnet på bilagan får inte innehålla som vanliga tecken: A-Z, A-Z, 0-9.
PDF-formade fakturor kan skickas till: invoice-23814170@kollektor.fi