Vanliga frågor
Beställning
Hur ska jag beställa?
Under 18 år måste ha vårdnadshavarens tillstånd för att göra en beställning.
Genom att registrera dig till höger på toppen av sidan kan du skapa dig ett kundkonto. På kontot sparas uppgifter om alla dina köp, vilket ökar saldot på ditt personliga kundkonto. Varje köp ökar bonus poäng på ditt konto, och du kan använda samlade bonusar på dina kommande köp.
Du kan också beställa utan registrering genom att samla produkter i din varukorg. Att beställa utan registrering ökar inte bonussaldot.
Klicka på bilden på produkten som du valt, välj den rätta storleken och färgen och klicka på ”Lägg i varukorgen”. Produkten flyttas automatiskt till din varukorg och du kan fortsätta att bekanta dig med produkterna. Du kan kolla din varukorg genom att klicka på ”din varukorg”. Där kan du kolla dina beställningar och fortsätta till betalning, ta bort produkter eller gå tillbaka till butiken.
Vi rekommenderar att du använder storleksguide "vad är min storlek?" för att välja rätt storlek. Du kan fylla in din längd och vikt och även andra mått om du önskar. Observera att det finns skillnader mellan olika märken. Även olika typer av produkter inom samma märke kan ha olika mått.
Efter att ha kollat din varukorg kan du fortsätta till betalning. Följ instruktionerna i beställningsformuläret. Efter en lyckad beställning får du alltid en bekräftelse till din e-post. Obs! Vi rekommenderar att kontrollera skräppost också. Om ingen orderbekräftelsen hittas i din e-post, vänligen kontakta vår kundtjänst. Du får beskedet på försändelsen och försändelsekoden med vilken du kan följa din beställning när din beställning är förpackad i vårt lager.
Hur fungerar bonussystemet?
Bättre deals, mindre krångel!
Som medlem hos Disturb får du bonus på dina köp – vilket ärligt talat betyder pengar som du kan använda direkt i kassan. Som medlem blir det också smidigare och snabbare att beställa, och du samlar 5 % bonus på varje beställning du gör när du är inloggad. Du kan använda din bonus vid framtida köp. Eventuella returnerade produkter ger ingen bonus.
Bonuspoängen blir tillgängliga 30 dagar efter att du har tagit emot din beställning. Bonusen aktiveras som bonuspoäng på ditt kundkonto och kan användas vid framtida köp. Det lönar sig alltså att registrera sig som kund och logga in med dina uppgifter varje gång du gör en beställning. När du gör en beställning kan du själv välja hur mycket bonuspoäng du vill använda vid varje tillfälle.
Om du returnerar produkter kan du, om du vill, välja att summan från returen sätts in på ditt kundkonto som bonuspoäng. På så sätt är beloppet tillgängligt till exempel vid din nästa beställning. Bonus som har samlats på ditt kundkonto visas i kassan när du loggar in i vår webbutik med dina uppgifter.
Bonuspoängen är giltiga i 365 dagar från det att de har tjänats in och tas bort automatiskt från användarens bonussaldo när de förfaller. Användaren får en påminnelse om att bonuspoängen håller på att förfalla 14 dagar innan de tas bort. Bonuspoängens förfallodatum förlängs alltid när du tjänar in nya poäng genom en ny beställning.
Vad är förhandbeställda varor?
Vissa av våra produkter finns i förköp, vilket betyder att produkter inte finns i vårt lager just nu. Beräknat datum för avsändning är märkt på produkten.
Om din beställning innehåller både förhandsbeställda produkter och produkter som finns tillgängliga direkt, skickas hela beställningen i ett och samma paket.
Du får ett meddelande i din e-post när beställningen är på väg.
Lagerlista visar att min storlek är slut på produkten som jag vill beställa. Kommer det möjligen fler storlekar?
Nyheter och tillägg kommer ofta! På vår webbutik ser du den uppdaterande situationen. Produkter och storlekar som är webbutiken visar vara slut finns inte just nu. Det kan möjligen senare komma mer av dem.
Du kan lämna önskan från "meddela mig när produkten finns i lager". Du kommer att få ett e-post när produkten är i lager igen. Du kan också skicka din önska till vår kundtjänst. Vi för vårt bästa för att uppfylla den. Vi accepterar gärna produktförfrågningar!
Disturb med oss på Facebook @Disturb.fi och på Instagram @disturbofficial.
Beställning utomlands
Vi levererar även beställningar utomlands till andra EU-länder. Välj först rätt alternativ för land och språk. Webbutiken visar korrekt leverans och leveranskostnader till din beställning.
Betalningsmetoden för beställningar som skickas utanför Finland är kreditkort och PayPal. Leveranskostnaderna är från 6,95 € till 20 € beroende på land. Leveranstiden varierar beroende på land mellan 2 och 10 arbetsdagar.
Gratis retur gäller endast beställningar inom Finland. Från andra länder är returen avgiftsbelagd. Returkostnader från Sverige och Estland: 6,95 €. Returkostnader från andra länder: 9,95 €.
Leverans
Hur lång är leveranstiden?
Vi packar och skickar din beställning snabbare än du hinner säga "var är mitt paket?". Din beställning lämnar vårt lager samma dag eller vardagen efter din beställning. Ditt paket levereras till serviceställen eller automaten du valde inom 1-3 vardagar inom Finland.
Vår leveranstid är 1-3 arbetsdagar inom Finland. Till andra EU-länder leveranstiden varierar beroende på land mellan 2 och 10 arbetsdagar. Vi är inte ansvariga för förseningar på grund av transport av Matkahuolto eller Posti.
Du får beskedet på försändelsen och försändelsekoden med vilken du kan följa din beställning när det är förpackad i vårt lager. Sändnings -ID kan du följa paketet Matkahuolto eller Posti på sidan.
Hur mycket kostar leveransen?
Matkahuolto
Leverans- och behandlingskostnad: 4,95 €
Posti
Leverans- och behandlingskostnad: 4,95 €
Hemleverans i Finland: 6,95 € - 9,95 €.
Posti i andra EU länder: 6,95 € - 20 € (Leveranstid 2-10 arbetsdagar)
Uthämtning
Uthämtning från vårt lagerbutik i Keminmaa: 0 €
Adress: Valiontie 2, 94450 Keminmaa, Finland
Vår butik är öppen på vardagar från 8.00 till 16.00 mon-fre (Finsk tid, UTC+2) Välkommen!
Hur länge kommer paketen att förvara på servicestället och paketautomat?
När försändelsen levererats till ditt uthämtningsställen eller automaten, får du ett ankomstmeddelande via sms och via e-mail. När du hämtar paketet behöver du försändelsekoden och ditt ID-kort med dig.
Matkahuolto och Posti förvarar leveranser på servicesstället och paketautomat 7 vardagar.
Om leveranser lämnas outlösta orsakar det extra kostnader för Disturb. Enligt lagen (1211/2013) förbehåller vi oss rätten att debitera för kostnaderna ifall pakett återsänds till oss pga det inte uthämtats av kunden. Avgiften för outlösta paket är 19 € per outlöst paket, vilket inkluderar leveransavgifter, returavgifter samt hanteringsavgifter. Om du inte kan hämta paketet själv kan du skriva en fullmakt till en betrodd person som kan hämta sändningen. Kom ihåg att informera vår kundtjänst om du inte kan hämta paketet i tid.
Leveransvillkor
Samtycke till behandlingen av din personliga information
Genom att göra beställningen godkänner du användningen av din personliga information. Se sekretessförklaringen här.
Fraktvillkor kort:
- Alla priser på webbutik inkluderar giltiga moms.
- Under 18-året måste ha samtycke från sin vårdnadshavare att beställa.
- Våra produkter har en 30 -dagars gratis returpolicy i Finland. Returer utanför Finland är inte gratis. Prova produkten innan du tar bort prislapparna. Den returnerade produkten måste vara i sitt ursprungliga skick. Vi är inte skyldiga att ta emot produkter som är skadade eller har använts. När du provar produkten se till att det inte fastnar lukt, fläckar eller djurhår på plagget. Om du märker någon skada som orsakats under transport när du får produkten, vänligen kontakta oss omedelbart för att komma överens om byte eller retur.
- Vi leverar beställningar alltid så snart som möjligt. Vi kommer att behandla din beställning på vardagar inom 24 timmar efter ankomsten. Beställningarna för helgen kommer att behandlas på måndag. När beställningar skickas, får du ett försändelsekoden.
- Vi kommer inte att ansvara för leveransen av beställningen om leveransen förhindras, eller försenas av faktorerna utanför vårt inflytande, såsom krig, naturkatastrofer, export- eller importförbud, myndighetens beslut, störning av kollektivtrafiken eller annan liknande aktiviteter som försvårar eller förhindrar driften av webbutiken Disturb.
Levereringsmetoder:
Vi erbjuder våra kunder snabba och billigt leveransmetoder. Vår transportpartner Matkahuolto och Posti levererar paket inom Finland under 1-3 arbetsdagar.
- Matkahuolto -paket € 4,95
- Posti -paket € 4,95
- Posti hemleverans 6,95 € - 9,95 €
- Paket till andra EU-länder 6,95 € - 20€
- Hämtning från Keminmaa butik 0 € (från Valiontie 2, 94450 Keminmaa, Finland)
Förhandbeställda varor:
Vissa av våra produkter finns i förköp, vilket betyder att produkter inte finns i vårt lager just nu. Beräknat datum för avsändning är märkt på produkten. Du får ett meddelande i din e-post när beställningen är på väg.
Obs!:
Om leveranser lämnas outlösta orsakar det extra kostnader för Disturb. Enligt lagen (1211/2013) vi förbehåller vi oss rätten att debitera för kostnaderna 19 € per outlöst paket. Den inkluderar leveransavgift, returavgift samt hanteringsavgift. Om du inte kan hämta paketet själv kan du skriva en fullmakt till en betrodd person som kan hämta sändningen. Kom ihåg att informera vår kundtjänst om du inte kan hämta paketet i tid.
Matkahuolto och Posti förvarar leveranser på servicestället och paketautomat 7 vardagar.
Vi förbehåller oss rätten till prisändringar och leveransändringar.
Betalningsmetoder
Kan jag betala med faktura eller avbetalning?
Ja, det kan du! Du har två fakturalalternativ att välja mellan:
OP Faktura
OP Faktura är ett flexibelt, pålitligt och säkert betalningsalternativ som gör det möjligt att betala via faktura eller delbetalning. OP Faktura är tillgänglig för kunder från alla banker, så även om du inte är kund hos OP kan du använda OP Faktura. Betalningsalternativet passar för att finansiera köp upp till ett värde av 5000 €, och erbjuder 45 dagars räntefri betalningstid samt möjlighet till delbetalning. Tjänsten är säker och innehåller inga dolda avgifter.
- För att använda detta betalningsalternativ krävs att du är över 20 år, har betalningsförmåga och tillgång till en webbanktjänst från en finsk bank.
- Kreditbeslutet baseras på en total bedömning av din betalningsförmåga. Därför kommer du att ombes att ange din inkomst och skulder samt att kreditkontroller genomförs.
- En hanteringsavgift på 2,95 € tillkommer på fakturan, och om du väljer att betala i delbetalningar är den årliga räntan 19,90 %. Om du betalar minimibeloppet övergår fakturan automatiskt till delbetalning.
- OP Faktura håller dig uppdaterad om din situation: fakturor skickas via e-post och påminnelser via SMS. Du kan även använda webbportalen.
- Vanliga frågor om OP Faktura finns här.
- Kundtjänst för OP Faktura: oplasku@op.fi, Tel: 010 252 5811
Walley Faktura/Delbetalning
Faktura med räntefri betalningstid – en säker och enkel betalningsmetod. Du får alltid 30 dagars räntefri betalningstid på dina onlineköp. Längre betalningstid ger dig möjlighet att kontrollera ditt köp och, om nödvändigt, returnera varan innan fakturan förfaller.
För att använda betalningsmetoden behöver du ett positivt kreditbeslut, som enkelt kan ansökas vid köptillfället. Du kan ansöka om detta om du är minst 18 år gammal, har ett finskt personnummer och en fast, officiell adress i Finland. Din kreditvärdighet kommer att kontrolleras via Bisnode Finland Oy:s register.
- Betalningsmetoden kan användas för köp upp till 5000 €.
- Kampanjvillkor tillämpas i webbutiken, där den nominella årliga räntan på kreditkontot är 19,2 %, och den månatliga avgiften är 3,80 € per månad.
- Med Walley-appen kan du hålla koll på kommande betalningar och se fakturor som redan är betalda.
För frågor om Walley faktura och betalningar får du hjälp av Walley kundtjänst:
- Tel: 09 3158 9947
- hello@walley.fi
- my.walley.fi
- Mer information: www.walley.fi
- Allmänna villkor för faktura, kredit och delbetalning: Villkor för Walley
- Standardformulär för europeiska konsumentkreditinformationer: SECCI Walley
Betalningstjänstleverantör och betalningstjänstföretag: Paytrail Oyj
Paytrail Oyj, Företagsnummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Tel: 020 718 1830
www.paytrail.com
Vilken betalningsmetod väljer jag om jag vill betala direkt?
Det finns alternativ! Du kan välja mellan de betalningsmetoder som erbjuds av Shopify Payments och Paytrail.
Shopify betalningar
I vår onlinebutik hittar du de vanligaste kreditkortsbetalningarna som erbjuds av Shopify Payments betalningssystem.
Paytrail
Paytrail OYJ (2122839-7) är en leverantör av betalningstjänster och betalningstjänst i samarbete med finska banker och kreditinstitut. Paytrail Corporation visas som betalningsmottagare efter kontoutdrag eller kortfaktura och överför betalningen till köpmannen. Paytrail OYJ har en licens. I fall av reklamation, vänligen kontakta produktleverantören främst.
I Paytrail -varukorg hittar du de vanligaste onlinebetalningarna, fakturan och avbetalningstjänster och populär mobilbetalning.
Bankbetalningar: OP, Nordea, Danske Bank, Pop Bank, Savings Bank, Oma SP, Ålandsbanken, Handelsbanken, Aktia, S-Bank
Kortbetalningar: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express ja Eurocard
Mobilbetalning: MobilePay, Pivo, Siirto
Paytrail OYJ, Business ID: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Telefon: 020 718 1830
www.paytrail.com
Betalningar utanför Finland: Kreditkort och PayPal
Kan jag betala med bonusar?
Ja, det kan du! När du har registrerat våra kunder och beställer beställningar inloggade med ditt eget ID kommer du att samla en bonus på 5% av din beställning. Bonusar blir tillgängliga för användning 30 dagar efter mottagning av beställningen.
Du kan använda din bonus poäng för nya beställning. Bonus saldo visas i varukorg och du kan välja från drop -down -menyn bonusar för din beställning. Vänligen notera att fraktkostnader inte kan betalas med bonuspoäng.
Visste du att du kan sätta in återbetalningsbeloppet på ditt kundkonto? På så sätt har du extra shoppingpengar som du kan använda när du gör en ny beställning. Bonuspoängen på kundkontot är giltiga i 1 år från senaste insättning eller beställning.
Hur betalar jag med ett Disturb presentkort?
Om du vill betala med ett Disturb presentkort, mata in koden i kampanjkodsfältet i varukorgen. Presentkortets summa reduceras sedan från beställningens totalsumma. Om du inte använder presentkortets summa på en och samma gång, resterande summa återaktiveras för senare använding.
Retur
Retur portal
Skicka oss ett elektroniskt returformulär genom returportal, om du vill returnera eller byta storlek.
Returen kommer automatiskt att kopplas till rätt beställningsnummer och på så sätt snabba upp behandlingen av din retur.
Efter att du skickat returansökan får du returinstruktioner till din e-post. Tänk på att även kontrollera skräppost och erbjudandemappen om du inte får mailet.
Kan jag returnera produkten jag beställde?
Om du inte är nöjd med produkter du beställer eller storleken inte är lämplig kan du returnera produkter. Returtiden är 30 dagar från och med mottagandet av beställningen. Prova produkten innan du tar bort produktlapparna. Den returnerade produkten ska vara i sitt ursprungliga skick. Vi är inte skyldiga att ta emot produkter som är skadade eller har använts. När du provar produkten se till att det inte fastnar lukt, fläckar eller djurhår på plagget.
Gör först en returansökan i vårt returportal.
Om du efter att ha mottagit produkten märker att den har skadats under transporten, kontakta oss omedelbart för att komma överens om byte eller retur.
Första retur eller byte per beställning är gratis för beställningen inom Finland. Om du byter eller returnerar produkter av en beställning mer än en gång, betalar du själv postavgifterna för retur eller byte. För andra retur debiterar vi 4,95 €/ beställning och det andra bytet 9,90 €/ beställning.
Om du retur utanför Finland, retur är inte gratis. Kostnaden för returnering är 6,95 € från Sverige och Estland. Från andra länder returkostnaden är 9,95 €.
Kan jag ändra storlek?
Absolut! Du kan byta en produkt mot en annan storlek. Skicka oss en elektronisk returanmälan i Returportal. Den nya storleken reserveras till ditt beställning. När ditt returpaket har kommit till vårt lager kommer den nya produkten att skicka.
Första retur eller byte per beställning är gratis för beställningen inom Finland. Om du byter eller returnerar produkter av en beställning mer än en gång, betalar du själv postavgifterna för retur eller byte. För andra retur debiterar vi 4,95 €/ beställning och det andra bytet 9,90 €/ beställning.
OBS! Vi kan erbjuda gratis byte mot annat storlek bara beställningar inom Finland. Om du beställer till andra EU-landet, du kan returnera och beställa ny produkt med ny beställningen.
Det snabbaste sättet att få en ny produkt är att göra en ny beställning i vår webbutik. Du får en ny produkt på 1-2 arbetsdagar.
Hur returnerar jag produkten?
Skicka oss en elektronisk returanmälan i Returportal. Du får anvisning för retur via e-post.
Du kan använda dig samma återanvändbara påse eller låda som du mottagit varorna i. Påsen bör öppnas enligt anvisningarna, så att det är möjligt att återvända påsen för returnering. Bifoga packlista eller beställningskvittot med returen.
Vår returadress är:
Disturb Skandinavia Oy
Valiontie 2
94450 Keminmaa
Returer via Posti:
Sätt packlista eller beställningskvittot i returpaketet. Leverera returpaketet till postkontoret för personalen. Berätta för att detta är en kundretur och ange vår kontraktnummer.
Om du returnerar från paketautomat, kan du återlämna returen där: https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti. Med den Helposti-koden kommer du att kunna returnera paketet till önskad automat.
Obs! Skyla över gamla fraktmarkeringarna/ streckkoden. Helposti-koden, mottagarens information och avsändarens information ska finnas på toppen av paketet.
Bevara kvittot för returpaketet!
Returer via Matkahuolto:
Sätt beställningskvittot i returpaketet. Leverera returpaketet till servicestället för personalen. Berätta för att detta är en kundretur och ange vår returnummer. Om du returnerar från paketautomat, kan du återlämna returen där:
Registrera dig Logga in Matkahuolto klicka på försändelsekoden för leveransen som ska returneras.
Välj sedan "Retur" och ange vårt returkoden i fältet.
Bevara kvittot för returpaketet!
Kom ihåg att ta ett kvitto av returen med vilket du kan bevisa att du har lämnat produkten till posten. Som kund är du själv ansvarig pver din retur, tills vi mottagit returpaketet för hantering. Vi ersätter priset på försvunna produkter endast mot kvitto!
Vad gör jag om produkten är defekt?
Reklamation
Om du märker någon skada som orsakats under transport när du får produkten, vänligen kontakta oss omedelbart för att komma överens om retur eller byte.
Om du upptäcker ett tillverkningsfel eller fel i produkten, kontakta vår kundtjänst omedelbart. Vi behandlar reklamationer individuellt. Att skicka bilden av produkten och defekten kommer att påskynda hanteringen av ärendet.
Vår kundservice betjänar:
- Via telefon +358 20 730 6380 (vardagar från 8 till 16)
- eller via e -post info@disturb.fi
Vår kundtjänst hjälper om det finns någon fråga eller reklamation om våra produkter eller tjänster. Varje reklamation hanteras enskilt och vi tar gärna emot feedback. Om ärendet inte kan lösas, kan kunden vända sig till Konsumentverket (www.kuluttajariita.fi) för att lösas. Om tvisten inte kans lösas mellan kunden och webbutiken, kan kundet be att ärendet tas upp hos konsumentverket för att lösas.
Europeiska kommissionens forum för tvistlösning online: ec.europa.eu/odr
Hur lång tid tar det retur att behandlas?
Returpaketten når oss inom 2 - 4 vardagar. Din beställning hanteras inom ca. 3 vardagar efter att vi mottagit returpaketet. Vi står inte för förseningar som orsakas av leveransförseningar av Matkahuolto eller Posti. När returen har behandlats får du bekräftelse från oss via e -post. Om du byter storleken, får du försändelsekod för ett nytt paket via e -post.
Återbetalningarna sker via Paytrail. Hanteringtiden kan variera beroende på vilket betalsätt som använts.
Om du returnerar produkten som har betalats med ett Disturb presentkort, återbetalar vi din retur till samma presentkortkod. Du kan också önska returen till din kundkonto.
Disturb.fi
Kundservice
Tel. / WhatsApp: +358 20 730 6380 (vard.kl. 8-16) Telefonservice på finska eller engelska.
På vår webbplats finns också DisturbBot, en automatiserad chattjänst som är tillgänglig 24/7!
Disturb butik
Välkommen till ett annan typ av klädbutik! Disturbs enda butik ligger i södra Lappland i Keminmaa med Disturbs lager. Vår liten butik har ett aktuellt urval av våra produkter. Hela sortiment av Disturb.fi kan ses från våra kund datorer, vilket gör det enkelt att välja produkter till provning. Betalning kan ske med kort eller kontant.
Vår vänlig personal hjälper dig gärna att välja storlekar och uppdatera din garderob. Vårt urval inkluderar kläder och tillbehör för män. Det finns också lämpliga storlekar för ungdomen. Välkommen!
Disturb butiken
Valiontie 2
94450 Keminmaa
På vardagar mån - fre 8 till 16
Tel. +358 20 730 6380
Du kan snabba handling genom att göra en beställning i förväg i vår web butik. Välja som leveranssätt Disturb butik i Keminmaa. Du kommer att få ett SMS när din beställning är klar för avhämtning.
Vi behåller obetalda butiksbeställningar två veckor från beställningsdatumet. Om beställningen inte hämtas, annulleras beställningen.
Disturb Scandinavia Oy
Disturb Scandinavia Oy (FO-nummer 2381417-0) grundades den 1 januari 2011. Ägarna är Tiina och Petri Skinnari.
Disturb.fi är en trovärdig onlinebutik för street fashion som håller din stil på topp! Låt dig inspireras av nya produkter, stöd dina favoritprodukter och visa upp dina säsongbetonade inköp. Företagets rötter är fast förankrade i södra Lappland. Vi betjänar kunder från Keminmaa lager med snabbt och vänligt till världens ände och bortom.
Historien om Disturb började med idén att erbjuda unga män möjligheten att klä sig distinkt, "störande". Företaget har utvecklats och sortimentet har utökats. Disturb har även en egen klädkollektion, Disturb Clothing. Disturb Clothing designad och mönstrad i Keminmaa. Grundidén med Disturb har förblivit densamma: Disturb the street look #awefuckingsomestyle
Kundnöjdhet är vår högsta prioritet. Att köpa från vår onlinebutik är säkert eftersom vi samarbetar med våra pålitliga betalningspartners och leverantörer. Webbutikens måttguider gör det lättare att välja rätt storlek. Vid behov är det enkelt, snabbt och kostnadsfritt att byta och returnera hos oss. Vi vill göra vårt bästa tillsammans med våra kunder för att bygga en fungerande och kundvänlig webbutik, och för det behöver vi också din feedback!
Disturb med oss på Facebook @Disturb.fi och Instagram @disturbofficial.
Företagsinformation
Business ID: 2381417-0
Ägare:
Tiina Skinnari och Petri Skinnari
E-post:
förnamn.efternamn@disturb.fi
Tiina Skinnari: +358 44 033 13 73
Petri Skinnari: +358 40 742 76 94
Postadress:
Disturb Skandinavia Oy
Valiontie 2
94450 Keminmaa
Fakturaadress:
Vår E -Invoice -adressinformation är som följer:
Information om vårt företag
Namn: Disturb Skandinavia Oy
Business ID: 2381417-0
E -invoice -adress: 003723814170
Mäkleri
Mäklare: Maventa
Brokeling -ID: 003721291126
Brokeling -ID när du skickar ett banknätverk: Dabafihh
Du kan också skicka fakturor i PDF -format via e -post med följande instruktioner:
Fakturor skickas som bilagor för e -post. En faktura per fil som innehåller en faktura på alla sidor. I ett e -postmeddelande kan du skicka flera fakturor. Alla filer måste ha sitt eget namn. Ett e -postmeddelande kan vara högst 10 MB. PDF -filer måste vara äkta PDF -dokument, version 1.3 eller senare. PDF -filer får inte vara låsta eller lösenordsskyddade. Dokumentets utsida kan vara upp till 210 x 297 mm. Namnet på bilagan får inte innehålla som vanliga tecken: A-Z, A-Z, 0-9.
PDF-formade fakturor kan skickas till: invoice-23814170@kollektor.fi